
E-book i marketing
E-booki są dowodem na to, że cyberprzestrzeń stworzyła nowe granice. To fantastyczny sposób na dzielenie się informacjami o marketingu, pomysłami, technikami i wiedzą ekspercką z każdym zainteresowanym lub potrzebującym. Światowa populacja Internetu rośnie każdego dnia. Oznacza to, że całkowita liczba osób, które będą mogły przeglądać Twoje samodzielnie wydane książki, może wzrosnąć, dlatego e-publishing jest tak popularny.
E-booki to łatwy sposób na promocję firmy, który często pozwala również na generowanie przychodów. Są one przydatne nie tylko w witrynach internetowych. Przyjrzyjmy się, w jaki sposób mogą one okazać się owocne dla twojego przyszłego pisania książek.
E-booki mają inne cechy niż książki drukowane
Ich główną zaletą jest to, że są stosunkowo łatwe i niedrogie w produkcji, co jest idealne dla osób, które mają niski budżet lub chcą szybko „przeczytać”. To prawda, że nie potrzebujesz już wydawcy, agenta ani drukarza, aby opublikować swoją książkę. Wystarczy świetny pomysł i odpowiednie oprogramowanie.
E-booki są łatwe do aktualizacji i można to zrobić w locie
Możesz edytować zawartość lub aktualizować grafikę, gdy tylko pojawią się nowe informacje. To wspaniałe, ponieważ e-booki mogą ewoluować w czasie rzeczywistym, dzięki czemu zawsze będziesz na bieżąco ze zmieniającym się środowiskiem biznesowym.
E-booki są bardzo dostępne i po prostu wygodne
Możesz je wyszukać na stronie internetowej i nie musisz iść do księgarni. Są na twoim komputerze, gotowe do przeczytania!
E-booki zwiększają interaktywność
Jest to jedna z najbardziej unikalnych i specyficznych cech. Twój e-book może zawierać ankiety, formularze zakupu Twoich produktów, a nawet audio i wideo – wszystko to pomoże wprowadzić czytelnika w świat Twojej historii, a jeśli chcesz wygenerować długoterminowy pasywny strumień dochodów, warto zauważyć, że możesz nawet kierować linki ze swojej książki do odpowiednich stron – potencjał jest praktycznie nieskończony.
Książki to stare media, ale mają w sobie trwałość, której nie mają inne formy mediów. Transmisje telewizyjne i radiowe pojawiają się, a potem znikają w eterze. Możliwe, że zostaną przywrócone (w jakiejś formie), ale to nie to samo, co słowo pisane. Książki można czytać, ponownie czytać. Ponadto e-booki nigdy nie padną ofiarą uszkodzeń fizycznych, co oznacza, że przetrwają pokolenia.
E-booki mają niskie wymagania wstępne
Nie wymagają procesu przesyłania, więc możesz opublikować swój manuskrypt w sklepach z e-bookami i uzyskać natychmiastowy dostęp z dowolnego miejsca na świecie, a ponadto często nie wymagają agenta do ich opublikowania. Ponadto, ponieważ zwykle nie wymagają wysokich budżetów na publikację i marketing, opublikowanie ich jest mądrą decyzją ekonomiczną. Wszystkie e-booki potrzebują pisarza i odpowiedniego oprogramowania, ale i tak należy rozważyć, bo tutaj mogą nas czekać spore oszczędności i szanse.
E-booki świetnie nadają się do treści mniej popularnych
Czy kiedykolwiek chciałeś znaleźć książkę o bardzo konkretnym lub niszowym produkcie? W większości popularnych sklepów nie znajdziesz e-booka o wskazówkach dotyczących zabijania myszy, ale jeśli robisz zakupy online, masz możliwość przeglądania materiałów cyfrowych na tablecie lub komputerze. E-booki mają wiele zalet dla czytelników. Sklepy z e-bookami nie potrzebują rozbudowanej powierzchni półkowej, co oznacza, że mogą oferować niszowe tytuły. Dla czytelników przestrzeń wirtualna oznacza, że nawet mało znane treści mają szansę na publikację.
Będziesz mieć pełną kontrolę twórczą nad swoim e-bookiem
Nie trzeba iść na kompromis z wydawcą ani podążać za ówczesnymi trendami wydawniczymi. Nie musisz targować się z projektantem, możesz zarządzać swoimi projektami z dowolnego miejsca i oczywiście nie musisz czekać ani ponosić kosztów na druk (który teoretycznie ponosi wydawnictwo, a realnie przez to płacą nam mniej).
Jeśli nie jesteś przekonany, że e-booki są czymś, powinieneś kliknąć Google i poszukać ich. Wystarczy spojrzeć na wyniki wyszukiwania AdWords, aby stwierdzić, że miliony ludzi szuka książek online. To trend, którego nie chcesz przegapić.